What forces can be tolerated the human body?
- Cost-benefit and cost-effectivenessEN•••
- Crash avoidance and crash protectionEN•••
- Key issues for vehicle safety designEN•••
- What are main crash injury problems?EN•••
What forces can be tolerated the human body?
The tolerance of the human body to kinetic forces released in road traffic crashes is limited. Injury is broadly related to the amount of kinetic energy applied to the human frame. Biomechanical research reported over the years to international scientific conferences (e.g. IRCOBI, STAPP, ESV) indicate that the relationship between crash forces and injury is known for a number of parts of the body and types of injury for different categories of road user as well as for different age groups. For example, a crash load applied to the chest of a young male may result in a bone fracture, but if applied to an elderly female, may produce a life-threatening injury. Whereas current vehicle crash protection is focused on the average-sized male occupant, the driving population is set to become more vulnerable to injury as it ages in line with general demographic trends.
The energy of a crash is related to the square of the velocity, so small increases in speed produce major increases in the risk of injury. The human tolerance to injury of a pedestrian hit by even the best-designed car will be exceeded if the vehicle is travelling at over 30km/h [145]. Studies show that pedestrians have a 90% chance of surviving a car crash at 30km/h or below, but less than a 50% chance of surviving an impact at 45 km/h [120]. Research shows that the probability of a pedestrian being killed rises by a factor of 8 as the impact speed of the car rises from 30km/h to 50km/h [5]. The best-designed vehicle on the road today provides crash protection currently up to 70km/h for car occupants wearing seat belts in frontal impacts and 50 km/h in side impacts [145].
It has been estimated that the Swedish traffic system as a whole probably tolerates speeds of between 30 and 60 km/h, allows use on most roads between 50 and 100km/h (through road speed limits) and possibilities of use (by engine capability) to more than 200 km/h [147] Against this background, in the Swedish Vision Zero strategy, the amount of biomechanical energy to which people can be exposed without sustaining serious injury is now promoted as the basic road and vehicle design parameter. Sweden is re-shaping its road infrastructure and encouraging appropriate vehicle crash protection accordingly. A similar process is also underway in the Netherlands within the Dutch Sustainable Safety policy.
인간 몸이 어떤 힘을 견딜 수 있는지에 대한 내용입니다.
인간 몸이 도로 교통 사고에서 발생하는 움직임 에너지에 대한 내구성은 제한적입니다. 부상은 인체에 가해지는 움직임 에너지의 양과 관련이 있습니다. 국제 과학 회의에서 발표된 생체 역학 연구(예: IRCOBI, STAPP, ESV)는 다양한 도로 사용자 범주 및 연령 그룹에 대한 다양한 몸의 부분 및 부상 유형에 대한 충돌 힘과 부상 간의 관계를 보여주고 있습니다. 예를 들어, 젊은 남성의 가슴에 가해지는 충돌 하중은 골절을 일으킬 수 있지만, 노인 여성에게 적용되면 생명을 위협할 수 있습니다. 현재의 차량 충돌 보호는 평균 크기의 남성 승객을 중점적으로 다루고 있지만, 일반적인 인구 통계 추세에 따라 인구의 연령이 더 높아짐에 따라 부상에 더 취약해질 것으로 예상됩니다.
충돌의 에너지는 속도의 제곱과 관련되므로 속도의 소량 증가가 부상 발생 위험을 크게 증가시킵니다. 심지어 최고 수준의 디자인된 차량으로 치여도 보행자에 대한 인간 부상 내구성은 차량이 30km/h 이상으로 이동하는 경우에 초과될 것입니다. 연구에 따르면 보행자는 차량 충돌 시 30km/h 또는 그 이하에서는 90%의 생존 확률이 있지만, 45km/h에서는 50% 미만의 생존 확률이 있습니다. 연구에 따르면 차량의 충돌 속도가 30km/h에서 50km/h로 상승함에 따라 보행자의 사망 확률이 8배 증가한다고 나타납니다. 오늘날 도로에서 가장 잘 디자인된 차량은 안전벨트를 착용한 차량 승객에게는 전방 충돌에서 현재 최대 70km/h, 측면 충돌에서 50 km/h의 충돌 보호를 제공합니다.
스웨덴의 전체 교통 시스템은 기본적으로 사람들이 심각한 부상을 입히지 않고 노출 될 수 있는 생체 역학 에너지 양을 30km/h에서 60 km/h 사이로 견딜 수 있다고 추정됩니다. 이를 위해 도로의 속도 제한을 통해 대부분의 도로에서 50km/h에서 100km/h 사이로 허용하고 있으며 엔진 기능에 따라 200 km/h 이상까지 사용 가능하게 하고 있습니다. 이러한 맥락에서 스웨덴은 생체 역학적 에너지를 기본 도로 및 차량 설계 매개 변수로 제공하는 비전 제로 전략을 촉진하고 있습니다. 스웨덴은 도로 인프라를 재구성하고 적절한 차량 충돌 보호를 촉진하고 있으며 네덜란드에서도 유사한 프로세스가 Dutch Sustainable Safety 정책 내에서 진행 중입니다.
https://road-safety.transport.ec.europa.eu/eu-road-safety-policy/priorities/safe-vehicles/archive_en
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